Liseberg

Kanalen sett från Sven Rydells gata
[Foto: Hemmakatten]

Idag har jag och syskonbarnen gjort Göteborg osäkert och då i första hand Liseberg. Strålande väder, strålande bushumör och ett bra besök överlag. Mycket folk och trängsel och många gröna kaniner. Men kul var det. Och jag känner gång på gång vad vacker "min" stad är. Hoppas på fler dagar av det här slaget under augusti. Med fortfarande varmt väder och härligt umgänge med familj eller vänner. Och ännu mer ser jag fram emot nästa vecka då jag ska till Liseberg två gånger för att uppleva svensk musik när den är som bäst. Först Oskar Linnros på måndag och sedan giganternas gigant på fredag...ja eller en väldigt bra artist i alla fall, the one and only Orup. Att jag ser fram emot den konserten är en underdrift. :)

LisebergKanalen sett från Sven Rydells gata utanför Valhalla-badet
Liserbeg, fontänen vid stora scenen
[Foto: Hemmakatten]

Söndagen fortsätter i barnasinnets tecken och det lär bli fortsatt fullt ös. Ha det fint!

Gothia Towers
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Jag tog en spontanutflykt till Liseberg idag på eftermiddagen :-)

2011-08-14 @ 22:56:26
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0