Spanskt

Förrätt med halstrade pilgrimsmusslor
Kalvytterfilé med machego-ost
[Foto: Hemmakatten]

Restaurang Angelos blev samlingsplatsen för gårdagens födelsedagsfirande. Angelos ligger i restaurangtäta kvarter med många trevliga ställen att välja på. Att det blev Angelos berodde helt enkelt på att jag var nyfiken på menyn. Middagen inleddes med ett glas mousserande för att skåla in födelsedagskvinnan (dvs jag) och för att matcha förrätten av halstrade pilgrimsmusslor, patanegraskinka och Karl Johansvampcreme. Varmrätten bestod av en kalvytterfilé med machego-ost och potatiskaka med rödvinssky och till efterrätt vit choklad cheesecake med färska bär för min del. Övriga sällskapet testade grillad oxfilé med potatiskaka & rödvinssky, och sedan creme catalana, dvs creme brulée på spanskt vis smaksatt med kanel och citron. Till varmrätten tog vi ett mustigt rött vin som blev pricken över i:et. Kvällen blev spontan, avslappnad och trevlig.

Restaurang Angelos bjuder på god och personlig service trots att det är mycket att göra för en måndagskväll. Vi fick till och med tips om hur man gör den ypperligt goda Karl Johanscremen. Det är memorerat och kanske provas till påsk. Mysiga rutiga dukar, tända ljus och så sitter fotbollsikonen (bland annat i IFK Göteborg) Torbjörn Nilsson i restaurangen bredvid och jag har utmärkt spanläge. Och utan att vara fotbollsfantast kan jag säga att jag gillade läget. ;)

Grillad oxfilé med potatiskakaCreme catalana
Restaurang AngelosCheesecake av vit choklad
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Förstår att du gillade läget, han är ursnygg fortfarande :P

Var det du som fyllde år? Läste aldrig hos dig igår.

2011-04-19 @ 08:29:18
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Stort grattis i efterskott då! Hurra Hurra Hurra!!!

2011-04-19 @ 11:03:51
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tyvärr har det inte ljusnat ännu men däremot var jag tvungen att kika in här igen. DU fortsätter att inspirera på så många sätt och vis. Tack för att du ger mig chansen att kika in här var och varannan dag ..



Kram

2011-04-19 @ 20:34:42
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Alltid gott med mat och spanskt är ju alltid rätt.

Var det din födelsedag så önskar jag grattis i efterskott.

Hälsningar

Yohanna

2011-04-20 @ 00:03:25
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Henrik

häftigt med korkträdet, hur har du gjort det?

2014-03-16 @ 14:51:14
URL: http://www.cremebrulee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0