Matglad påsk



[Foto: Hemmakatten]

Det har varit en glad påsk indeed, matglad. Oj vad det har ätits och druckits gott! Både på påskafton och idag påskdagen. Påskaftonens middag inleddes med silltallrik och sedan bjöds det på grillad entrecôte, med rotfruktsgratäng, pepparsås och grillad pancettainlindad färsk sparris. Kan rekommendera det röda vinet från Chile: Antu. Man blir helt annat än anti det...försök till Göteborgshumor, jag ber om ursäkt...Till efterrätt gjorde bror kocken min favorittårta; chokladfudge men en gnutta rom i. Mums!

Det underbara vädret gör underverk för humöret. Det är mer än en gång som midsommar har nämnts, för det är faktiskt den känsla som har infunnit sig. Sommarvärme ger sommarkänsla. Dagen har varit otroligt skön. Jag har varit utomhus och sträckläst en spännande deckare. Och tagit en skön kvällspromenad. Tittat på alltid lika dramatiska Brottet och Straffet. Och just nu äter jag från mitt lilla påskägg och njuter av att det är kväll. Och glädjs åt att det faktiskt är en hel ledig dag kvar på påskhelgen! Hoppas att du har en fin ledighet!



[Foto: Hemmakatten]

Dessa påskbilder får bli mitt söndagsbidrag till Fabriken.

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: annika

Det har ätits för mycket här hihi. Men gott är det!

Ha det fortsatt härligt denna röda dag.

Kram

2011-04-25 @ 08:52:10
URL: http://mindrom.blogspot.com
Postat av: Barnens Hjältar

Härligt härligt :-)

Vi ha med haft en mathärlig helg :P

2011-04-25 @ 15:27:21
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0