Himmelskt


[Foto: pastaplus.com]

Godaste efterrätten just nu är tiramisú i Pasta + tappning. Som att äta en bit av himlen. Luftigt, lätt, välsmakande. Det bästa jag har ätit på länge! Då jag inte hade någon kamera med mig vid tillfället visar jag en bild på Paolo Robertos variant av den klassiska italienska efterrätten. Kanske jag skulle våga mig på att prova laga en egen tiramisú någon kväll. Förhoppningsvis inte så svårt att tillaga. För dig som vill prova finns recept här. Så gott!

Kan för övrigt verkligen rekommendera restaurangen Pasta + på Södra vägen i Göteborg. Gemytligt, trevlig personal som smattrar på italienska till varandra och mycket god mat. Stället fungerar lika bra för en romantisk date som en avslappnad söndagmiddag med familjen eller för en trivsam stund med vänner en vardagkväll.


[Foto: tasteline.com]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0