Grillat



[Foto: Hemmakatten]

Ikväll blev det som väntat grillat för hela slanten och maten satt som en smäck. Alla var hungriga som vargar och faten med flintastek, spanska chorizo, sparris och sötpotatis med fetasost blev snabbt länsade. Till detta grillfyrverkeri serverades ett enkelt och lätt vin gjort på kravodlade druvor. Jag vill verkligen rekommendera sötpotatisen. Den gör verkligen skäl för namnet. Sött och gott, samt trevlig färg vilket piffar upp både middagen och tallriken. Skiva sötpotatis och lägg i ugnsfast form (eller aluminiumform för grill). Ringla över olivolja, smula fetaost på, samt garnera med färsk timjan. In i ugnen i 175 grader i 45 minuter, eller ungefär motsvarande tid på grill. Mycket smakrikt!

Hoppas ni har en mysig fredagkväll. Jag tar sovmorgon imorgon, eller så chockar jag kroppen med en tidig löprunda. Har inte riktigt bestämt mig ännu. Den som lever får se! :)

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Åhhh så gott! Hoppas att du har en bra lördag!

Kramar

2011-04-30 @ 14:43:53
URL: http://designtjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0