Fortsatt ledighet


Födelsedagstårtavarmrökt lax
[Foto: Hemmakatten]

Återigen en fantastisk dag med sol och värme. Här har det inte gjorts många knop ska jag erkänna. Mest sitta i trädgården, läsa en ny bok, spela kubb, fika, grilla och ta det lugnt. Riktigt bra förutsättningar för att ladda batterierna inför det som komma skall.

Visar gårdagens meny med varmrökt lax med färskpotatis och en röra på crème fraiche, saltgurka och äpple. Riktigt gott med årets första färskpotatis. Till förrätt, eller mer som aptitretare, ett gratinerat knäcke med västerbottenost och färsk timjan. Superenkelt och väldigt gott. Bara lite olivolja på knäckekakorna, ost och timjan och in i ugnen max 5 minuter på 175 grader. Födelsedagstårta fick vi också plats med (i magen) under dagen. Ett försenat firande med påskinspirerad tårtdekoration. Allt som allt en skön helg och jag är redo för en ny arbetsvecka (som börjar alldeles för snart ser jag på klockan). Hoppas du haft en bra påsk!

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!


Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Åh det där såg riktigt gott ut!

Hoppas du fick en fin start på arbetsveckan :-)

2011-04-26 @ 22:48:03
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0