Vino tanto

Vintips: Mezzacorona Marzemino Italienskt gott vin
[Foto: Hemmakatten]

Jag blev tipsad om ett italienskt rödvin för några dagar sedan och slog till ganska omgående för att prova. Tyvärr fick jag inte visa legitimation den här gången på Systemet men väl ett inköp blev det. Väldigt prisvärt och gott! Så har du inga fördomar mot ett billigt rödvin med skruvkork tycker jag att du ska testa Mezzacorona Marzemino till nästa pastarätt, köttbiten till helgen eller fredagspizzan. Nej, jag drack inte hela flaskan, bara ett glas, så ni behöver inte vara oroliga. Jag vill ju inte bli en vino tanto (=vintant, min översättning).

För övrigt ingår detta vinglas i min favoritsamling. Jag inhandlade ett gäng för några år sedan på Designtorget i Stockholm. Och utanför butiken satt Thomas Bodström och såg snygg ut. Han pratade om något också - politik antagligen - men det silade jag snabbt bort för att helhjärtat ägna mig åt några minuters råstirrande... ;).

Rödvinsglas från Designtorget
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Anne

Tack för vintips :)

2010-09-08 @ 10:09:53
URL: http://ogonblick.skontihemmet.se
Postat av: Anonym

Bilderna lika fina som vinet smakar :) /Dun

2010-09-09 @ 21:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0