Tänd ett ljus

Stilleben med ljus
[Foto: Hemmakatten]

Nu när det är en aning mörkare på kvällarna tänder jag ljus. I alla former. Blockljus, värmeljus, kronljus - allt för att öka på myskänslan och värmen inomhus. Idag har jag gjort ett ljusstilleben där jag provar att kombinera olika sorters ljushållare och ljus. Mycker blir mer och effekten blir större när flera ljus bildar grupp. Men vad annorlunda intryck det blir beroende på om ljusen är tända eller inte. Spana in bilderna så ser du vad jag menar.



[Foto: Hemmakatten]

Fredag - och en ledig helg som väntar. Underbart. Ska på loppis och förhoppningsvis kommer jag hem med fynd som jag kan visa här. Ha en härlig helg!

Stilleben i ljus
Jag gillar ljus!

[Foto: Hemmakatten]

På bilderna: Beige kruka från LIRO. Vita höga cylinderformade ljuslyktor från Trend Interiör. Stor blommönstrad beige ljuslykta från Haga hem. Vita små ljushållare från Indiska. Brunt blockljus Broste, litet vitt från Cult design.

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0