Styvmorsviol

Mönstret Styvmorsviol från Mairo
[Foto: Hemmakatten]

Styvmorsviol heter det senaste tillskottet i Mairos kollektion av tygmönster och det är designat av Linda Svensson Edevint. Jag slås direkt av den fantastiska formen och färgerna vars kombination blir en färgsprakande inbjudan. De dova tonerna i mörklila och mossgrönt blir underbara som bas i en dukning eller som enskilt uttryck på en kudde i soffan eller en hissgardin i fönstret. Ett blomstermotiv att inspireras av. Det sägs att våren är inspirationskällan till Styvmorsviol-mönstret, men jag tycker att det passar lika bra andra årstider, och särskilt till hösten. 

Det vackra porslinet i omisskännlig design i läckra gröna och lila nyanser kommer från Mateus.

Interiörbilderna är från Mimou/Mairo-butiken i Ronneby. Jag fotograferade som en tok när jag var på besök i butiken senast. Fler bilder lär det bli! ;)

Mönstret är av Linda Svensson Edevint Violmönstret designat av Linda Svensson Edevint
Gröna & lila färger ger en underbar dukningVacker porslin från Mateus
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och bebisen i magen

Vackert!!



Sv: dimman har lättat lite men inte helt... Men det är pågång :)

2010-10-03 @ 10:04:34
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0