Paris

Parc Monceau
Parc Monceau
[Foto: Le Père d´Hemmakatten]

Det är tyvärr inte jag som just nu befinner mig i Paris utan min far och han skickade dessa trevliga bilder från denna fantastiska stad. Visst är han bra på att fotografera? Kanske en fotogen som finns i familjen? ;) Jag har i alla fall fått okey på att lägga upp dessa bilder på Hemmakatten vilket känns roligt.

Höst i Parisom än något varmare än i Sverige!
[Foto: Le Père d´Hemmakatten]

Vad underbart att uppleva hösten i Frankrike! Verkar vara väldigt mysigt. Och varmt. Mon père rapporterar om en behaglig värme runt 20 grader. Fönstershopping i Passage de Panoramas och hos Sarah Jessica Parkers favorit Christian Louboutain. Kulinariska smakupplevelser i kvartersrestaurangerna. Många (och långa!) promenader på stadens gator exempelvis i St Germains affärskvarter. Matmarknader på gatorna där färska grönsaker, korvar, svampar och ostar lockar till stordåd i köket. Vackra picknickvänliga Paris-parker där höstens skrud blir allt mer påtaglig, tex Parc Monceau. Utbudet är oändligt!

Merci beaucoup pour les photos! :)

Matmarknad på gatan
Passage des Panoramas
Vackra gatlyktor i St Germain-kvarteret
[Foto: Le Père d´Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten


Kommentarer
Postat av: L

Helt härligt! Och gud vad varmt! Fina-fina bilder, ni säkert har fotogen i familjen :)

2010-10-14 @ 10:37:41
URL: http://svensksmultron.blogg.se/
Postat av: Camilla

Väldigt fina bilder och man förstår att bilderna är tagna i Paris, VACKERT! själv har jag alltid velat åka till Rom och en vacker dag är jag där.

2010-10-14 @ 19:10:05
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0