Gothia Towers

Gothia Towers
Hotell, restaurang och bar gömmer sig bakom glaset
[Foto: Hemmakatten]

Jag har märkt att jag har en viss fascination för Gothia Towers. För när helst jag ser denna resliga byggnad vill jag ta fram kameran och föreviga. Kan det vara glaset, höjden, speglingen, närheten till himlen? Jag kan inte sätta fingret på vad som lockar, och jag vill inte tänka på vad Freuds analys skulle bli, men bilderna blir i alla fall riktigt häftiga. Så idag får ni njuta av mitt senaste beundrarobjekt - ståtliga Gothia Towers! :)

Har du något liknande favoritmotiv eller något objekt eller miljö som du återkommer till i din fotografering?

Speglingen!
Läcker byggnad
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Cissi

Utsikten där uppe från är inte nådig ;)

2010-10-12 @ 09:13:12
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0