Glassbåt

Mugg från Greengate & assiett från Bruka design
[Foto: Hemmakatten]

Som ett fint minne från barndomen smakar glassbåtar från Sia glass. Underbart gott! Och eftersom jag har ont i halsen tillåter jag mig själv att äta rätt många just nu. De seglar så lätt ner. Svalkande glass för gommen växlas med rykande hett te. Allt för att underlätta förbättringsprocessen! ;)

En lugn dag avslutas med en lugn kväll. Soffmys på hög nivå. Just nu står Förkväll på i bakgrunden och jag ska till att värma en bit kantarellpaj från frysen och göra en god fetaostsallad med vitvinsvinegrätt till. Sedan blir det mer tv med Bones och NCIS (Naval Criminal Investigative Service). Och kanske en glassbåt till för att ackompanjera marinagenterna i deras jakt på brottslingar...

Mugg Greengate & assiett Bruka designNygammal favorit
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten


Kommentarer
Postat av: Daniel

ååh nostalgi med sådana där glassbåtar!!!!

2010-10-27 @ 00:42:11
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Cissi

Glass är bra mot halsen har jag hört (eller är det en orsak att få äta massa glass ;P

2010-10-27 @ 15:17:47
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0