En nypa luft


Färska kantareller
[Foto: Hemmakatten]

Jag hade tänkt hålla mig hemma hela dagen idag och kurera mig men märkte att jag behövde fylla på frukosttillbehören till imorgon. Vill inte behöva gnaga på yougurtpaketet för att stilla morgonhungern även om det säkert är väldigt fiberrikt, utan föredrar en mer smakrik och lättsmält kost. En kort runda och en nypa frisk luft fick det trots allt bli.

I kvarteret nära matbutiken finns en frukt- och grönsakshandlare som är både prisvärd och har stort utbud. Det är alltid lika trevligt att handla där. Känner vid varje köp att "nu gör jag fynd" då nästan allt på grönsaksfronten är billigare än i den stora matkedjan. Att ägaren dessutom ofta bjuder på en god kaka, chokladbit eller någon ny tesort som tagits in i sortimentet - ja det gör ju inte saken sämre. Väldigt trevligt! Och pluspoäng direkt!


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0