Alvas hus

Alvas Hus i Karlskrona
[Foto: Hemmakatten]

När jag senast var i Karlskrona hade jag velat titta in i den lilla söta butiken Alvas hus. Tiden blev knapp och när jag väl kom dit var det stängt. Det var länge sedan jag var inne i butiken och jag är sugen på att se hur det ser ut nu för tiden. Får bli en punkt på "hinna-med"-listan vid nästa Blekinge-besök. Alvas hus har en stor webbsite med shoppingmöjligheter. Jag tittar in där så länge och bjuder på några bilder från skyltfönstret som tyvärr inte gör det fina innehållet rättvisa.

I butiken och i webbshopen finns först och främst inredning i den romantiskt lantliga genren. Det är mycket vitt, zink och fattigmanssilver. Det finns också vackra broderade klädesplagg med volang och rysch, samt söta smycken i vintagestil.

Nu ska jag spendera några timmar med syskonbarnen vilket alltid skapar engagemang och väcker känslor. Återkommer förhoppningsvis senare ikväll med helgbilder. Ha en fin lördag!


Alvas hus
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ser ut att ha fina saker :)

2010-10-25 @ 08:53:07
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0