Söndagmiddag

Oliver hos Pasta +Julstämning på stan
Ljus,ljus, strålande ljusMysig advent på Pasta +
[Foto: Hemmakatten]

Kvällen har tillbringats på ett mysigt italienskt ställe som serverar mycket god mat. Inredningen påminner en del om Lady & Lufsen med rödvitrutiga dukar och levande ljus vilket ger en skön avslappnad stämning i lokalen. Servitörerna smattrar ibland på italienska och svänger vant mellan borden. Min bror och jag firade första advent på Pasta + och ingen av oss blev besviken.

Trerätters slank ner för brorsans räkning; Carpaccio på citronmarinerad oxfilé, oxfilé med gorgonzolasås samt den italienska klassikern tiramisú. För min del blev det tunnstrimlad oxfilé med rödvinssås och parmesanost samt äppelstrudel med vaniljglass. Och teét serverades i samma glas som jag själv har. Så jag kände mig precis som hemma! Lite bättre mat som serverades bara... :) Kan erkänna att jag var mer än mätt efter måltiden och det var skönt att sedan få frisk luft och traska hem genom fallande snöflingor. Staden är så vacker nu med all julbelysning!

Första advent är snart till ända. Adventsstjärnorna är äntligen på plats. Så här på kvällskvisten har jag avrundat med Miss Marple på TV4+, te och julskum. En skön avslutning på en skön dag. Matbilderna får bli mina söndagsbilder, fler hittar du på Fabriken

Strimlad oxfilé med rödvinssåsÄppelstrudel med vaniljglass
Tiramisu ClassicoLjusgranar
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj, herregud. Här har vi lyx`at till det. Himla mys och framförallt ser maten fantastiskt god ut. Ja du, det är nästan svårt att inte handla men har man en tajt budget har man inget val. Har som bekant första månaden innestående, så min lön kommer inte förrän dagarna innan julafton. Surt men ja, bara att bita ihop. Lite har jag fått med mig hem dock :)

2010-11-29 @ 11:33:58
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad trevligt och gott med ett resturangbesök :)

2010-11-29 @ 12:59:09
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Det såg riktigt gott ut!

2010-11-29 @ 17:35:29
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ser riktigt gott ut!

2010-11-30 @ 04:30:08
URL: http://Karinolofsson.se
Postat av: Sandra

Va mysigt och gott det såg ut :)

2010-12-02 @ 11:33:46
URL: http://sandrasg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0