Oxrulader à la Mannerström

Oxrullader med fransk touchAvenyn en måndagkväll
Poseidon i ensamt majestätKungsportsavenyn i Göteborg
[Foto: Hemmakatten]

Leif Mannerströms recept till oxrul(l)ader ligger bakom gårdagskvällens middag som min vänliga bror bjöd på. Han hade ett sjätte sinne igår, eller var det telepati? Precis som jag väntade på vagnen hem och kände mig totalt oinspirerad vad gällde middag, ringer mobilen och jag får frågan om jag vill ha mat. Om jag ville! Perfekt taiming verkligen.

Oxruladerna som består av lövbiff har en välsmakande fyllning med äpple, lök, bacon och fransk senap. Till detta potatismos och en försvinnande god gräddsås gjord på köttets stek- och koksky som reddes ut med en rejäl svätt (på några deciliter] grädde. Mannerströms recept på oxrulader finns på receptcentralen.se och en hel del andra varianter av denna rätt hittas på recept.nu om ni är intresserade.

Återigen smakade maten godare än vad kanske bilden visar. Inte helt lätt det här att ta matbilder som ser aptitretande ut. Hörs!

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten


Kommentarer
Postat av: Karin

Just nu hade jag ju rätt mycket med mig, men vilken dag osm helst kommer ju frakten och då kommer ju "allt vi äger".. Är nog dock lite svårt att köpa/shoppa något extra här nere. Finns ju inte vanliga affärer/butiker om man säger så. Idag är det rätt svalt (men fuktigt då) är ju "cold season" som väntar här ett par månader nu så.. man är väl typ t-shirt eller blus, blus... Man ska ju inte visa så mkt hud när man springer på gatorna och inomhus är det ju rätt kyligt.. Känns som hemma här inne haha (lite kallare pga AC:n) och mycket fuktigare luft! Oj vilken lång redogörelse det blev nu!:))

hoppas allt är bra med dig idag!

2010-11-02 @ 12:48:32
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0