Vallgatan - Grandma´s

Inredningsbutiken Grandma´s på Vallgatan nr 36
Hos Grandma´s finns mycket fint till de yngre i inredningsväg
[Foto: Hemmakatten]

Vallgatan mitt i Göteborgs centrum bjuder många fina smultronställen. Här brukar jag ofta flanera för att få inspiration och titta i de härliga butikerna.

Idag tänkte jag fokusera på inredningsbutiken Grandma´s på Vallgatan nr 36 som sedan många år är en av mina favoriter. Här är det mesta snyggt! Det finns allt från möbler, belysning och tavlor till porslin, textilier, hudvårds- och ljusprodukter. Märken som Bruka design, Lexington, Mateus, Greengate, Gant, Himla, Crabtree & Evelyn mfl finns i sortimentet. Den avslappnade amerikanska östkuststilen går som en röd tråd genom hela butiken. Undervåningen bjuder på vackra dukningar och husgeråd, övervåningen på vita fräscha möbler och textilier. Jag har anledning att återkomma till denna butik men visar idag den vackra skyltningen.

Och efter en tur på Grandma´s varför inte slå sig ner i den franska cafékedjan Le Pain Francais mysiga lokal nästan mittemot. Nyöppnat och med perfekt läge med uteplatser. Här kan man vila fötterna och tankarna över en café au lait och ett underbart gott bakverk.

Café Le Pain Francais på VallgatanEtt av Hemmakattens smultronställen är Vallgatan i Göteborg
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0