Cougar town

Cougar town med Courtney Cox i huvudrollen
[Foto: Skärmdump från Kanal 5]

Så var det dags för en premiär igen. Denna gången tv-serien Cougar town i kanal 5 med skådespelerskan Courtney Cox i huvudrollen. Serien handlar om Jules Cobb [Cox], en skild ensamstående mamma till en tonårsson. Hon är 40+ och efter många år hemma ska hon bege sig ut i datingdjungeln igen. Det är upplagt för dråpliga scener när Coxs rollfigur hamnar i märkliga, och förhoppningsvis roliga, situationer när hon ska ut och träffa män (många yngre än hon själv) igen.

I reklamen inför premiären av Cougar town ikläs Cox en tight t-shirt med texten "40 is the new 20". Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Varför denna utseendehets, särskilt för kvinnor? Kan inte 40-åriga kvinnor få se ut som 40 och bete sig som 40 istället för att tramsa som småflickor i 20-årsåldern? Varje ålder har sin skönhet och sina fördelar. Det är fantastiskt kul att vara 20, men minst lika befriande att vara 40...Tanken med ovanstående slogan är väl att ge 40-åringarna revansch och visa att det går att ha ännu roligare som kvinna i den åldern. Dubbelt så roligt som när man var 20. Hoppas jag i alla fall.

Nu ska det vara en komediserie, och trots allt gillar jag faktiskt Courtney Cox. Hon har en fin komisk timing och har för alltid skrivit in sig i tv-historien med sin rollprestation i serien Vänner, där hon på ett väldigt humoristiskt sätt spelade kontrollmänniskan och pedanten Monica. Courtney Cox är dessutom självsäker och snygg. Jag ger gärna henne och Cougar town en chans och slår på kanal 5 kl 21.55 ikväll.

Cougar town med Courtney Cox i huvudrollen
[Foto: Skärmdump från Kanal 5]

Cougar = puma i sin bästa ålder på jakt efter ett nytt byte, i detta fall kärleken.

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0