Bläckfiskträd

Bläckfiskträd av Cassandra Rhodin
[Foto: Hemmakatten]

Jag är väldigt nöjd med mitt fynd från Designshopen hos Rädda Barnen. Litografin Bläckfiskträd av Cassandra Rhodin såldes där till reducerat pris. Sedan känns det alltid extra bra när en del av summan går till ett behjärtansvärt ändamål. Cassandra Rhodin tecknar coolt och modernt. Blir med all sannolikhet klassiker så småningom. Jag gillar i alla fall uttrycket i hennes verk.

Som vanligt när det gäller ramar använder jag ateljéverkstaden Galleri Anden som aldrig gör någon besviken. Det är härligt att hitta butiker, leverantörer eller personer som alltid levererar god kvalitet och kundvänlig service. Galleri Anden är förutom sin proffsighet i hantverket och bemötandet, även prisvänliga. En favorit helt enkelt.

Körsbärskvistarna står i glasvas från Miljögården. Glasljushållare från Casa Linné.

Galleri Anden står för den fina inramningenKörsbärskvist - rosa slår det mesta i blomväg
Ljushållare från Casa LinnéStilleben
Cassandra Rhodin står bakom motivet Bläckfiskträd
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: marita

Hej Hemmakatten,

Tusen tack för din hälsning hos mig. Vacker tavla och stämningsfulla bilder.

Önskar dig en trevlig helg.

Kram/Marita

2010-03-26 @ 20:00:02
URL: http://marita-amouseinahouse.blogspot.com
Postat av: Malin S

Vilken underbar blogg! Jag diggar hemmakatten =)

2010-03-27 @ 12:40:49
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0