Begrundan

Stilleben i vitt
[Foto: Hemmakatten]

Denna söndag begrundar jag resultatet av den svenska finalen i Melodifestivalen. Jag ska inte sticka under stol med att jag är besviken att inte Darin vann, men det blev en hedrande fjärdeplats. Darin gjorde verkligen vad han skulle med sitt härliga framträdande. Det var det bästa hittills! Han sjöng så att Globen vibrerade med en inlevelse som heter duga. Bar snygga moderna kläder och använde den obligatoriska fläkten. Underbart!

Men Anna Bergendahls Tracy Chapman-sång blev övermäktig. Annas låt är också väldigt fin, men jag tror Darins You´re out of my life hade haft större chans i Oslo. Den är mer internationellt gångbar, vilket också den internationella juryn tyckte. Det blir inte alltid som man vill men resultatet kan på längre sikt ändå bli det bästa. Darins framgångar i Sverige och utomlands har bara sett sin början. You´re out of my life och Darin är en hit oavsett!

Nåväl, det är något visst ändå att svenska folkets röster avgör. Det är så det ska vara!

På bilderna: Vit Höganäs ljusstake, ett second-hand fynd. Vitt keramikhjärta (går att hänga upp) och krona med pärlor båda Miljögården, från Blomsterhuset i Bollebygd. Plåthjärta från Lagerhaus.

Söt krona från Blomsterhuset i BollebygdLjusstake från Höganäs
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Sara Andreas

Jag håller med dig, han var bäst igår det vet vi alla, Vi bara rös och det gick in i hjärtat direkt, men varför blev det så??????????? undrar många personer.

2010-03-14 @ 19:12:39
Postat av: Helena Ljunggren

Ljuvlig ljusstake!

2010-03-15 @ 07:38:44
URL: http://helenaljunggren.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0