Inredningsdetaljer

Idag har jag valt ut några inredningsdetaljer jag gillar från butiken Rum 21 i Borås. Butiken är fräsch och har många moderna designklassiker. Väl värt ett besök. Idag har jag dock surfat runt på deras hemsida istället och drömt mig bort. Och "beställt" i tanken i alla fall.

Förvaringssystem från Arctic
[Foto: rum21.se]

Så skönt det hade varit att få undan alla sladdar, apparater, dvd-skivor och videoband i ett snygg och diskret skåp. Och få lite utställningsyta på ovansidan till blommor, ljus och fat. Mmmm! Serien Arctic kommer från Voice och har många höjder och storlekar samt olika val av toppskiva.

Code Basket från Asplund
[Foto: rum21.se]

Jag önskar att jag hade en öppen spis så att jag kunde köpa den coola vedförvaringen Code från Asplund.

Matta Pinocchio från HAY
[Foto: rum.21.se]

Och om plånboken var större skulle jag investera i den runda snygga färgglada mattan Pinocchio från HAY.

Knax från LoCa
[Foto: rum21.se]

Från LoCa, ett danskt märke, kommer den smarta hängaren Knax med in- och utfällbara krokar. Den har funnits några år men är fortfarande snygg och väldigt praktisk. Utrymmesbesparande och inga utstickande krokar för barnen att slå huvudet i eller vuxna att snubbla in i. Ja tack!

Block-lampa från Design House Stockholm
[Foto: rum21.se]

Sist men inte minst är Block-lampan en sådan där favorit som följer med år efter år. På en trapphylla eller bänk. På ett bord eller i ett fönster. Oavsett placering ger den ett skimrande sken och känns väldigt unik i sin design. Finns också i frostat glas med olika färg på sladdarna. Design House Stockholm gör den.

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0