Lavendel


[Foto: Hemmakatten]

Jag har tidigare nämnt den härliga butiken Balders Hage. Här vill jag visa några fina krukor och andra inredningsdetaljer för utomhusbruk som finns till försäljning där. Och framför allt vill jag lyfta fram de fina lavendel som verkligen gör sig både i trädgården och på balkongen. Lavendel är sommarens favoritblomma för min del. Jag gillar doften, färgen och att den är tålig att ha ute. Hos Balders Hage finns även andra prunknande blommor i lila och vinröda toner som tex ljung.



Snygga zinkkrukor från MiljögårdenInne hos Balders Hage finns söta arrangemang. Här med grönska & zink.
[Foto: Hemmakatten]

Slutligen vill jag uppmärksamma den här läckra krukan från holländska Beerd van Stokkum. Hade jag haft trädgård hade den varit ett givet inslag! Krukan är gjord av UV-beständig plast och finns i vitt, svart och grönt. Går att beställa hos inreda.com. Namnet är verkligen passande med tanke på formen: Sweet Cake!

Krukan Sweet Cake finns hos Inreda.com
[Foto: Från Inreda.com]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0