Söndagsmiddag

Espressokopp från IittalaNK kan slå in snygga paket
[Foto: Hemmakatten]

Min bror har ett nyvunnet intresse här i livet; matlagning. Och ingen är gladare än jag som får smaka. Idag stod han för söndagsmiddagen och det bjöds på mördegsinbakad entrecôte med en sagolikt god fyllning bestående av skogschampinjoner, vitlök och serranoskinka. Till detta vindoftande murkelsås och krämig potatisgratäng. En fullpoängare! Det smakade mycket godare än vad det kanske ser ut på bilden nedan.

Som avslutning en nybryggd espresso i koppen Ego från Iittala. Nu hoppas jag bara på att matintresset ska utvidgas och även inkludera vinprovning, desserter och matbrödsbak. Med lite övertalning kanske ;)

Som tack fick kocken en liten middagspresent från NK. Doftar gott kan jag avslöja.

Biff Wellington enligt Gordon Ramsey´s recept
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0