OS-guld!

OS guld på stafetten
[Foto: Skärmdump från SVT.se]

Just nu pågår OS för fullt och jag måste erkänna att jag inte följer det planlagt utan det är mest en slump att jag zappar in på SVT och tar del av de tävlingar som just då visas. Dock finns det några få undantag. Igår bänkade jag mig inför herrarnas stafett i längdskidor och jag måste erkänna att jag blev rörd över deras insats.

Denna segerrusiga torsdag är det väl värt att  nämna bragden stafettlandslaget gjorde. De tog OS-guld efter en fantastisk prestation i skidspåret. Det är härligt att se hur de kämpar tillsammans. Alla är i sitt livs form, gör sitt bästa och peppar varandra. Teamkänsla när den är som bäst. Det var någon som sa att man behöver inte vara sportfantast för att uppskatta spänningen och dramatiken i tävlingar. Det håller jag verkligen med om. Särskilt när det är Sverige som deltar med sitt bästa stafettlag någonsin. Grattis! 

Guldlaget: Daniel Rickardsson, Johan Olsson, Anders Södergren och Marcus Hellner.

Nu väntar 5-milen på söndag. Ska bli intressant att se vad Johan Olsson kan göra där nu när han har två OS-medaljer i bagaget. Guldet från igår och bronset i skiathlon. De måste vara oerhört bra för självförtroendet inför loppet. Tills dess följer jag det av sjukdom något sarjade damlandslaget i skidstafettfinalen ikväll. Heja Sverige!

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Ann, RosenBoden

Hej! Jag följer delar av OS men är eg. inte så himla intresserad. Tyckte det här med att garnerna tog slut i butikerna va kul då alla ville virka en egen OS mössa :-) Jag har beskrivningen/mönstret på min blogg http://www.rosenboden.se/Blogg . Ha det bra!

2010-02-25 @ 22:33:56
URL: http://www.rosenboden.se
Postat av: Spiderchick

kul att se när dom vinner tycker jag =)

2010-02-26 @ 10:22:19
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0