Pastamiddag

Pasta EtcCarpaccio på oxfilé
Prosciutto med honungsgratinerad getostBaren hos Paste etc
[Foto: Hemmakatten]

Härom kvällen var vi på restaurangen Pasta etc på Mölndalsvägen. Nära dit och hem vilket är perfekt när man känner sig lite trött och sliten en vardagskväll. En ganska liten och enkel lokal. Priserna tilltalande och maten faktiskt riktigt god, särskilt förrätterna. Jag var väldigt nöjd med min prosciutto och gratinerad getost på en bädd av ruccola med valnötter. Mitt sällskap tog carpaccio. Varmrätterna var rykande heta och väl tilltagna. Det är ingen som går ifrån Pasta etc hungrig i alla fall, den saken är säker. Var faktiskt tvungen att lämna lite av bandpastan även om såsen på kräftstjärtar, grädde och vin var krämig och fin. Dock hade jag nog hellre valt penne med biff och champinjoner om jag hade fått välja om. Smakade faktiskt aningen bättre. Men, men ibland måste man våga prova något nytt.

Pasta etc finns också i Landala i Göteborg.

Liseberg i närhetenPasta med vinsås på kräftstjärtar och grädde
Penne med biff & champinjonerIngången till Liseberg, ligger nära Pasta etc
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ser grymt gott ut och det är klart att man ska unna sig lite på vardagarna, då man jobbar och står i. Ja du, jag nyttjar mina dagar för fullt. Nu jobbar jag dock hela helgen men ska göra mitt bästa för att kombinera med lite nöjen också, om jag inte är alltför trött :)

2010-12-09 @ 14:16:41
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Ingrid

så mysigt!!

2010-12-09 @ 17:35:17
URL: http://ingridsinspiration.se
Postat av: Ida we

- Jasså på så vis, förstår det. Lycka till med att INTE falla då... hm, lät skumt. Men visst ;)

2010-12-09 @ 21:43:20
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0