Lata dagar

Saffransglögg
Tomten vilar ut efter helgens bestyr
[Foto: Hemmakatten]

Vilka sköna dagar det är ändå. Sova länge, äta god mat, vila lite, fika, promenera, läsa lite, fika igen, titta på tv, vila, god mat...ja nu fattar, fortsatt frosseri. Det är lata dagar utan måsten, precis som det ska vara en sådan här helg.


Chokladfudgetårta
[Foto: Hemmakatten]

Vi gjorde en kort rusch till annandagsrean idag för att spana in hushållsprodukter, och de få timmarna tog musten ur mig helt. Extremt mycket folk, så nu måste jag vila lite igen för att orka med att titta på Rolf Lassgård och den andra delen i SVT-serien Den fördömda som börjar kl 21.00. :) Till detta kriminaldrama ska jag avnjuta brorsans chokladfudge-tårta. Gudomligt god och smälter lätt i munnen. Jag har lagt upp en stor tårtbit på min tallrik för att gardera mig inför tv-kvällen. Tårtan försvinner nämligen oroväckande snabbt.

Hoppas ni alla har det bra ute i stugorna denna annandag jul!

Vinterpromenad

[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ser helt fantastiskt mysigt ut och framförallt lät det väldigt lovande. Det är ju vi extra ledighet man ska njuta lite extra. Vi anlände i går kväll till Falun igen och i dag har jag jobbat.

2010-12-26 @ 23:10:35
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Jag har faktiskt inte smakat årets Blossa-glögg, var den god?

2010-12-27 @ 08:23:00
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: annika

Det har varit höjden av lathet här med :) Gött var det med.

Kram

2010-12-27 @ 09:17:20
URL: http://mindrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0