Ursnyggt

Maffigt väggur i fransk stil från Biddevind
[Foto: Hemmakatten]

Klockor har alltid fascinerat mig, både armbandsur och väggklockor. Ett antal väckarklockor har också passerat revy i mitt hem, även om det nu har slutat med mobilalarmet på sängbordet. Inte lika snyggt men väldigt praktiskt. Jag har många gånger funderat på att införskaffa en snygg väggklocka men det har alltid varit någonting som hållit mig tillbaka. Kanske vill jag inte ha en stor påminnelse om tiden som går? Eller skapa ett synligt stressmoment...

Nåväl, när jag såg dessa tre snygga ur var jag nära att tänka om och slå till. Riktigt fina med patina i fransk stil. Det mindre bordsuret är i zink och kommer från IB Laursen. Finns hos Biddevind men jag har sett en liknande variant i butiken Balders Hage. Det större vägguret missade jag märket på men detta exemplar finns i butiken Biddevind, vilket även gäller den vita väggklockan i plåt.

IB Laursen gör bordsklockan
Snyggt från Biddevind
Klocka i zink från Balders Hage
[Foto: Hemmakatten]

Nedanstående snygga väggklockor finns i butiken Casa Linné i Göteborg. Där finns mycket fint att välja bland, inte bara ur utan allt inom lantlig fransk inredning. Väl värt ett besök.

Väggur från Casa Linné
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0