IKEA-strul

Muggar & servetter från Greengatefat från Mateus
[Foto: Hemmakatten]

Helgens väder var lite växlande varpå vi passade på att göra en hel del ärenden under lördagen. Teknikfrossa på SIBA och Net-on-Net (jag har fått en ny älskling) och sedan en massa bra-att-ha fynd från väldigt oglamourösa med prisvärda ÖoB. Vi avslutade dagen med ett långt besök på IKEA. Tänkte fylla på värmeljusförrådet och eventuellt fynda något gott från matavdelningen. Döm om min förvåning när det visar sig att ljusen är slut. SLUT?! Att det inte finns några storpack med värmeljus på IKEA är väl som att mataffären inte har någon mjölk. Eller att sälja korv med bröd utan bröd. Eller att ha en godisbutik utan godis, Systembolaget utan alkohol. Ja, ni fattar...

Värmeljus ska enligt mig vara ett obligatoriskt inslag i sortimentet och ALDRIG ta slut. Har de börjat få beställnings- och logistikproblem på IKEA? Det ligger väl hela tiden en fortlöpande inköpsbeställning av vissa varor för att de just aldrig ska ta slut. Och märker man att bästsäljarna börjar sina på hyllorna beställer man väl raskt hem nytt? Uppryckning IKEA.

Jag ville naturligtvis inte inse fakta utan både jag och mitt sällskap letade på både ljusavdelningen och vid kassorna dubbla gånger. Men så var det alltså. Inga värmeljus på hela det stora IKEA-varuhuset så långt ögat kunde se. Efter chocken var vi tvungna att köpa med både kokosbollar och sega godisfiskar från matavdelningen och ta en lååång fika på min balkong vid hemkomst. Även om det hade ösregnat stora delar av eftermiddagen var det varmt och skönt utomhus. Och de nybakade kanelbullarna från ÖoB var i alla fall väldigt goda. :)

Hoppas ni får en bra start på veckan!


Mugg & servett från Greengate. Assiett från Mateus.Tur att jag har ett litet förråd kvar hemma...
[Foto: Hemmakatten]

Mugg och servett från Greengate. Assiett från Mateus.


© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Tina // Peppar & Vanilj

Haha, ja IKEA utan värmeljus är precis som du säger ICA utan mjölk, Elkedjan utan glödlampor osv



Men snygga koppar du bjussar på =)



K R a M // t i n a

2010-08-09 @ 17:02:43
URL: http://www.pepparochvanilj.blogspot.com
Postat av: Anni

Haha vilken besvikelse! Nu blev jag också sugen på fika :)

2010-08-09 @ 19:34:51
URL: http://www.internetmobler.se/
Postat av: Fröken Tindra

IKEA utan värmeljus?! Trodde jag inte fanns... Fikat ni fick med er låter gott! Förstår att ni fick tröstäta lite! Själv skall jag nog till deras matavdelning och köpa lite olivoljor. Hoppas att de finns kvar!

Läckra koppar och fat!!

Ha en skön dag!

Kram!

2010-08-10 @ 09:47:05
URL: http://rosorokaprifol.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0