Retrovas

Retrovas från Kupan
[Foto: Hemmakatten]

Jag tycker om att fynda second-hand. Dels för billigare pris, dels för att prylarna ofta är unika. Senaste inköpet gjordes i Karlskronas bästa second-hand butik; Röda Korsets Mötesplats Kupan. Där har jag handlat många gånger, både möbler, porslin och roliga inredningsdetaljer. Senast i raden är denna retroinspirerade vas. Den känns 50-tal men kan lika gärna vara ny. Det finns ingen stämpel som kan ge några ledtrådar men det gör inget. Jag gillar den och priset var modest. Den glassiga turkosa färgen gör mig också på gott humör och piggar upp rummet den står i.

Röda Korsets Mötesplats Kupan - en plats för många fina fynd
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0