Påskägg

Ljusbricka i påskprydnadPåskägg från Balders Hage
Enkelt pynt inför påskPåskigt bord hos Hemmakatten.
[Foto: Hemmakatten]

Ljusbrickan som jag har på mitt köksbord har fått en påskuppgradering med ett av de sötaste påskägg som jag har sett. Gillar den gammeldags stilen. Det är som ett botaniskt tryck i härligt färgstarkt mönster. Jag har dock inte fyllt det med gott innehåll ännu. Det skulle ta slut före påskafton då.

Svart påskägg med bl.a. violer och förgätmigej finns hos Balders Hage. De små gula pappersäggen är från samma ställe. Brickan görs av Bloomingville samt ljusstakar i fattigmanssilver från Blomsterhuset i Bollebygd och Marias presenter. Duken av märket Serholt.

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Annica

Det är verkligen superfint, det stora påskägget! De små har jag likadana!

2010-04-01 @ 21:29:43
URL: http://lodahls.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0