Murgröna

Snygg konstellation hos Marias presenter
[Foto: Hemmakatten]

Murgröna (Hedera helix) är en grönskande växt som jag sedan länge gillar. Den växer bra, sprider en trivsam energi i hemmet och tillför hemkänsla. Jag mår bra av mycket grönt omkring mig. För mig är växter och blomsterarrangemang en naturlig del av inredningen. Den vackra murgrönan ses således ofta i olika planteringar hemma hos mig. Hängande fritt eller uppspaltad på ställning för ett stramare intryck. Här kommer några varianter som jag inspirerades av i butiken Marias presenter vid mitt senaste besök.

Hedera helix
Vita vackra krukor från Sturehofs krukmakeri
Murgrön & zink - en av mina favoritkombinationer
Blommor är ett måste i inredning
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0