Göteborg

Götaplatsen - Konstmuseum & Poseidon
[Foto: Hemmakatten]

Vill tillägna denna söndag åt staden i mitt hjärta - Göteborg. Under gårdagens långpromenad passade jag på att ta med kameran och fotografera mina intryck. Det blev en hel del fina foton och ont i fötterna. Men Göteborg visade sig från sin bästa sida; strålande sol, klarblå himmel, ett myller av människor, mjukglass och goda dofter från de välbesökta uteserveringarna.

Snart kommer staden att intas av ett annat myller. Och kaffe latte och kall öl kommer att ersättas av energidryck, gula svampar, joggingskor och svett. Om en månad är det dags för Göteborgsvarvet och över 50 000 är anmälda. En folkfest utan dess like. Mer om detta i maj. Ha en god dag mina vänner! Och besök gärna den "goa" staden på Västkusten.

Evenemang i Göteborg

Götaplatsen

Havsguden PoseidonEntré Konstmuséet
KonserthusetStadsteatern
[Foto: Hemmakatten]

Avenyn mot Kungsportsplatsen

Folkvimmel på AvenynNon Fighting Generation
Klassisk biograf - numera Lindexbutik. Suck!Ett myller av Göteborgare denna vackra vårdag
Stora TeaternUpplyst stad
[Foto: Hemmakatten]

Vallgraven. Kungsportsplatsen & Östra Hamngatan

Vallgraven mot KungsportsplatsenFlaggspel
Bron över Vallgraven - sett mot AvenynVallgraven
GöteborgshjuletBrunnsparken sett upp mot Kungsportsplatsen
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Copyright innebär att jag äger rättigheterna till de texter och bilder som publiceras på Hemmakatten.blogg.se. Om ingen annan källa anges. Text och bilder får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder

/Dun

2010-04-25 @ 21:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0