Musik för själen

Melody Gardot på senaste skivan My one and only thrill
[Foto: Hemmakatten på CD-omslag]

En sångerska som sjunger rakt in i hjärtat är Melody Gardot. Hennes finstämda, mjuka och coola musik är precis vad själen behöver i en allt kallare årstid. Hennes insiktsfulla texter och melodiösa sväng värmer. Gardots sångstil och jazziga musikklang påminner en del om Ella Fitzgerald. Det säger något om hennes talang och kapacitet.

Det vilar något tidlöst och unikt över Gardot. Och inte gör det saken sämre att hon har rest sig igen efter en svår olycka för några år sedan där hon fick lära om på nytt, att tala och att använda kroppen igen. Musiken och sången blev vägen tillbaka till livet. Det är en imponerande resa och och en imponerande kvinna att inspireras av. 

Lyssna på senaste albumet "My one and only thrill" och njut. Jag kan själv inte få nog av låten Baby I´m a fool. Den gör mig glad, vemodig, sorgsen, energifylld och redo för nya äventyr. Alla sinnestämningar ryms i detta mästerverk.

Läs mer om Melody Gardot.

© COPYRIGHT 2009 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Sök och du skall finna

Fantastiskt vackert!



Såg henne i programmet Skavlan och föll direkt för hennes musik, men också för hennes personlighet.

Speciell...



Jag köper inte skivor jätteofta, men den här får nog flytta hem till mig.



Tack för en trevlig blogg! Ha det gott!

2009-11-09 @ 15:17:11
URL: http://2bloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0