Inför advent

Snygg stjärna från Watt & Veke
Stjärnan Beatrix, foto från Watt & Veke.

Jag tycker att förväntningarna innan julhelgen är det mest trivsamma med adventstider. För när sedan julafton är över sjunker stämningen något och allt blir en nedräkning till det nya året. Därför gillar jag att vara ute i lite extra god tid med adventsbelysning och julpynt. Inget undantag i år. Jag föredrar en kombination av gammalt och nytt. Modern design med några utvalda arvegods och egenhändigt gjorda julstilleben blir det hos mig.

Med snart bara en vecka kvar till 1:a advent bjuder jag på några av mina favoriter. Vilken gillar du bäst?


Lightbow från DHS
Lightbow, Design House Stockholm. Foto från The Home Company.

Klassikern Julius, prisad med utmärkt svensk form
Julius - utmärkt svensk form. Foto från
LIRO hemdesign.

Fin båge från Åhléns

Sjuarmad båge. Foto från
Åhléns.


Den coola elflugan gör sig året om. Denna i rött är perfekt till julen. Från www.designonline.se           Fräck stjärna från The Snowroom
Klassikern, Elflugan, i fräsch röd tappning & The Star, i formgjuten polyester. Foto från Designonline.se.

Svart metalljusstake från Sagaform
Metalljusstake från Sagaform. Foto
Inhouse Design.


Adventsljusstake Nusnäs från Åhléns

Nusnäs, modernt hantverk. Foto från
Åhléns.

Adventljusstake från Markslöjd         Stjärna från Markslöjd
Fridhem, svart adventljusstake och stjärna Borghult. Foto från Markslöjd.


Adventljusstake för levande ljus från Alvas hus
Adventljusstake för levande ljus. Foto från Alvas hus.


Adventsbelysning från butiken Josephssons.
Härligt röda stjärnor till fönstret från Josephssons. Foto: Hemmakatten.


Stjärna från Watt & Veke  Stjärna från Watt & Veke
Stjärna Myrra, (tv) och Beatrix. Foto från Watt & Veke.


© COPYRIGHT 2009 Hemmakatten


Kommentarer
Postat av: Karin

haha nedu inte lika.. hon har väldigt skarpa hårda drag i ansiktet tex... jag har ju mer runt ansikte.. eller mjuka drag så att säga.. jag ser inte att vi är lika på nåt annat sätt än de mörka ögonen:)

2009-11-20 @ 10:00:47
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0