Dagens boktips - "Kungsholmsmorden"

Läser just nu den tredje delen i Lars Bills Lundholms deckarserie som utspelar sig i Stockholm som titeln indikerar. Spännande intrig och fina miljöskildringar av Stockholm, även om jag måste erkänna att jag skummar dem ibland då jag vill framåt i handlingen. (sorry Lars) Kommissarie Hake är den som ska lösa mordet på en ung kvinna mitt i sommarnatten. Och som det brukar i många, många deckare, åker kommissarien känslomässig berg- och dalbana under utredningens gång. Han har även ett struligt privatliv och gillar alkohol, ibland lite väl mycket. Men då Hake har en dotter känns han ändå mer förankrad i verkligheten än många andra av kriminallitteraturens huvudkaraktärer. Det sker nästan per automatik när dagishämtningar-lämningar sprängs in i handlingen.

Väl värd att läsa i alla fall. En riktig sommardeckare!

[ Östermalmsmorden och Södermalmsmorden är de tidigare böckerna i serien. ]

Foto: Privat - Hemmakatten
Foto: Privat - Hemmakatten

© COPYRIGHT 2009 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0