Klassiska presenter

Steltontermos, Iittalaporslin och lergodskruka
[Foto: Hemmakatten]

Till födelsedagar eller andra festliga tillfällen. Jag tycker om att ge bort gåvor som jag själv gillar. Här kommer några härliga bilder på klassiska presenter, en del av dem fick en kär vän i 40-årspresent nyligen. Tidlös design som håller i längden. Det finns mycket att välja på, jag får anledning att återkomma med fler tips.

SteltontermosIittalaporslin med Bottna-mönster. Klassisk presentStengodskrukaEva Solo karaffMarimekko-servetterHortensiaTe En sprucken rosa tekopp från inredningsbutiken VillageTepåse från Village
[Foto: Hemmakatten]

Termoskanna från Stelton - Klassisk modell som finns i flera färger. Vitt är min favorit. Stelton finns tex på Åhléns, Cervera, NK.
Iittalaporslin - Muggar är alltid uppskattat att få. Jag gillar Iittalas Teema-serie. Även den finns i flera färger och har assietter, tallrikar och skålar i stort urval. Personligen har jag fallit för Bottna-mönstret från Marimekko. Organiskt, grafiskt, vackert! Här möts Kaj Francks 50-talsdesign och Anna Danielssons mönster anno 2002 i perfekt harmoni.
Handdrejade krukor - Graciös form med lasyr i svart eller vitt. Från Sturehofs krukmakeri. Just den här krukan köptes i butiken Marias presenter. Sätt en sprakande rosa Hortensia i och presenten är fixad. Blommor är alltid kul att få, särskilt i en vacker kruka.
Eva Solo karaff - Droppfri karaff från Eva Solo till vatten eller vin. Stilren, greppvänlig och bra pris! Finns i de flesta butiker med köksprodukter.
Marimekkoservetter - Jag tycker om att matcha dukning med läckra servetter. Antingen i samma mönster som porslinet eller för att ta upp en färg i dukningen. Enkel, prisvärd present. Marimekko, tillsammans med många företag, har förstått fördelen med att låta mönster pryda både hårt och mjukt, allt från husgerådet till dukar, kuddfodral och pappersservetter.
Te eller kaffe - Ger du bort en termos eller tekanna, varför inte komplettera med kaffe eller te i läckra förpackningar? Jag kunde inte motstå Village tepåse med den romantiska inskriptionen En sprucken rosa tekopp. Smakar rabarber/grädde.

Stengodskruka
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2009 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0