Min mormors historia

Min mormors historia - en mycket läsvärd bok
[Foto: Hemmakatten, av bokomslaget]

Boken Min mormors historia går rakt in i hjärtat. Den berör och rör om. Då jag själv känner stor tacksamhet och kärlek till min egen mormor är det intressant och känslosamt att läsa hur andra kvinnor uppfattar sina mormödrar. Det är starka berättelser av några av Sveriges mest lästa och omtyckta författare. Alla har en sak gemensamt, en beundran av och fascination över sin mormor. Det är inte bara kvinnliga öden vi får ta del av utan berättelserna bildar också ett tidsdokument över vår historia. Det blir väldigt levande hur dessa mormödrar levde och kämpade under många gånger tuffa förhållanden. Med en livsstyrka som är både imponerande och lärorik.

Oavsett om du har/hade en god relation till din mormor eller inte, är boken Min mormors historia sprängfull av fina berättelser och mycket känslor. Vilket är en ynnest att få ta del av. Några av de författare som medverkar är Åsa Linderborg, Maria Sveland, Birgitta Stenberg, Märta Tikkanen och Agneta Pleijel mfl. Rekommenderas!

© COPYRIGHT 2009 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0